Често задавани въпроси

Преди резервация

Може да прочетете условията ни като използвате този линк.
Разполaгаме с офиси в цяла България: Летище София, Летище Варна и Летище Бургас (офисите ни се намират в зала Пристигащи на терминалите). Top Rent A Car разполага и с офиси на ключови места в градовете София, Пловдив, Варна и Бургас, както и сезонни офиси в Слънчев Бряг, Златни Пясъци, Обзор и Созопол. Пълна информация за офисите ни, може да откриете в нашата секция за контакти.
Градските офиси на компанията работят от 08:30 - 18:30, без почивен ден, а тези на летищата от 08:30 - 19:00ч., като офиса ни на летище София, работи 24:00ч.
Можете да проверите работното време на избрания от Вас офис тук. Офисите на летищата могат да обслужват клиенти денонощно.
При резервация за градовете Варна, Бургас, Пловдив в часовия диапазон от 19:01 до 08:29 и за град София в часовия диапазон 21:01 до 08:29, в цената е включена такса „Late service fee” (Tакса “Kъсно обслужване”).
Молим да обърнете внимание, че ако при първоначалното резервиране са посочени часове на вземане и/или връщане на автомобила различни от горепосочените диапазони и в последствие настъпи промяна на часовете и те попадат в по-горе посочените, се начислява допълнителна такса “Late service fee“ от 24 евро с ДДС за всяко предаване и/или приемане на автомобила.
Top Rent A Car предлага доставки до всеки хотел или адрес в България, при предварителна заявка и срещу допълнително заплащане. Може да бъде начислена такса за доставка, която се изчислява автоматично в процеса на резервация.
Връщането в офис различен от този, в който сте наели автомобила се нарича "Еднопосочен наем". В зависимост от отдалечеността, ще Ви бъде начислена допълнителна такса, която се изчислява автоматично в процеса на резервация. Прочетете нашите условия за наем за повече информация.
При избор на място на наемане/връщане, различно от офис на Top Rent A Car, ще Ви бъде начислена такса за доставка, която се изчислява автоматично в процеса на резервация.
Top Rent A Car предлага възможността да посетите съседни държави с наетия автомобил при предварително запитване и одобрение за съседни на България страни (Гърция, Македония, Сърбия, Румъния и европейската част на Турция + Истанбул). Начислява се административна такса в зависимост от наетия клас автомобил. Посочената административна такса е при посещение на една от изброените страни. За всяка следваща страна, клиентът заплаща допълнителна такса в размер 50% от таксата за първата страна. Депозитът се удвоява. След одобрение е нужно да изпратите данните от паспорт/лична карта и шофьорска книжка, най-малко 3 работни дни преди началото на наема. Повече информация, моля прочетете тук
Минималната възраст е 21 години, шофьорът трябва да има книжка от минимум 1 година. Наематели, които са между 21 и 23 години заплащат такса “Млад шофьор” и двоен депозит. Възможни са ограничения, за повече информация моля прочетете тук.
Автомобилът се предоставя с пълен резервоар и трябва да бъде върнат пълен. При връщане с липсващо гориво, клиентът заплаща липсващото гориво, както и административна такса, освен ако няма предварително платена такса "Предплатено гориво" (повече информация можете да намерите тук). Препоръчваме Ви да използвате предимно бензиностанции от наложени вериги като OMV, Shell, Petrol и LUKOIL.
Когато правите резервация през нашия сайт, Вие може да изберете един от 2 варианта: частична или пълна предплата. Само при направена предплата, Ви гарантираме резервация на желания автомобил. Ако не направите предплата, Вие не си гарантирате желаният от Вас автомобил.
Когато наемате автомобил е нужно да оставите депозит с кредитна или дебитна карта (Visa или Mastercard), издадена на името на шофьора. Сумата на депозита не се изтегля от сметката Ви, само се блокира! След края на наема се разблокира. Депозитът варира между 200– 2000 € според класа. Кредитна карта се изисква само за луксозните ни автомобили.
В цената е включена винетка – пътна такса за територията на Република България. При заявено излизане в чужбина, Всички пътни такси се заплащат от наемателя.
Може да шофирате с книжка издадена в друга държава. Книжката трябва да не е с изтекъл срок, или със срок изтичащ по време на наема! В случай че държавата, в която е издадена шофьорската книжка не е подписала Виенската конвенция, задължително трябва да имате международна шофьорска книжка (може да бъде издадена тук) или легализиран превод на български език.
Колите на Top Rent A Car са оборудвани за движение в зимни условия. При резервация директно в сайта или в офис на компанията, не се заплаща за зимно оборудване. Допълнително се заплащат единствено веригите за сняг.

Процес на резервиране

Редовните клиенти на Top Rent A Car получават допълнителна отстъпка, която е базирана на броя направени резервации. Отстъпката е в допълнение към онлайн отстъпката. Повече информация за MyTop програмата ни прочетете на тази страница.
Може да направите резервация на нашия национален телефон 0700 89 050 или на 0890 170 170.
Препоръчваме Ви да резервирате поне 7 дни преди датата за наем. Ако желаете да направите резервация от днес за утре (след по-малко от 24 часа) моля, обадете се на 0700 89 050 / 0890 170 170.
Промо кодът позволява допълнителна отстъпка от цената на наетия автомобил за определени периоди. При поставянето му в полето за промо код автоматично се начислява отстъпката от наемната цена на автомобила.
Следете за актуални Промо код кампании в нашата facebook страница, блог и като се абонирате за нашия email бюлетин.
При повечето автомобили, налични на нашата интернет страница се гарантират конкретни марка, модел, година на производство и екстри. В случаите, когато не се гарантира определен автомобил, предлагаме подобни автомобили от същия клас. Това означава, че класът предлага няколко автомобила от различни модели и марки, но с еднакви параметри (брой врати, скоростна кутия и др).
Застраховка „Гражданска отговорност”. Стандартно е включена и застраховка CDW и TP. Повече за застраховките прочетете на страницата ни с условия.
Разликата е в зависимост от килограмите и възрастта на децата ( 9-18 кг, 15-36 кг). Снимки на различните седалки, може да видите на Стъпка 3 от резервационния процес.
Всеки допълнителен шофьор се заплаща. Забранено е колата да се управлява от лица, които не са вписани в договора за наем.
По време на резервационният процес, може да заявите, че искате да посетите друга държава, като в коментар уточните и коя е държавата. Нужни са следните документи: данните от паспорт/лична карта и шофьорска книжка, не по-късно от 1 работен ден преди началото на наема. Документите може да изпратите на e-mail. Тези документи са необходими, за да се подготви пълномощно или зелена карта за излизане в чужбина. Начислява се еднократна административна такса в размер, който зависи от наетия клас автомобил. Изисква се двоен депозит.
Методите на плащане са: Кредитна карта или дебитна карта, банков превод и PayPal.
Сайтът е защитен с Web Server сертификат. Транзакциите на сайта са защитени с до 256-битово криптиране Secure Sockets Layer.
Сайтът е защитен с Web Server сертификат. Транзакциите на сайта са защитени с до 256-битово криптиране Secure Sockets Layer.

След като резервацията е направена

Автоматично ще получите e-mail на посочената от Вас електронна поща и парола за Вашия MyTop акаунт. В рамките на 24 часа след изпращане на резервацията, ще получите и писмо – потвърждение с линк към Вашия ваучер.
Да, фактура може да заявите предварително, като пишете на нашият имейл адрес или се обадите в Кол Центъра. Също така при наемане на автомобил и заплащане на сумата в наш офис, може да Ви бъде издадена Фактура и на място. Фактурите се издават на физически и юридически лица в срок максимум до 5 дни след направеното плащане.
При потвърждаване на резервацията, ще изпратим имейл на посочената от Вас електронна поща с потвърждение и линк към Вашия ваучер. Достъп до него имате и от личния Ви MyTop акаунт.
Желателно е да представите принтиран ваучер. За Ваше удобство, предоставяме и възможността да изтеглите .pdf на ваучера и да го представите директно от Вашия смартфон или таблет.
Вашият персонален акаунт позволява да заявите промени по резервацията. Впишете се в MyTop и използвайте менюто Промени. При промяна на резервация по-малко от 72 часа преди началото на наема се начислява допълнителна такса.
Датите също могат да се променят, но е препоръчително това да не става в последния момент, за да може да се разчита на навременна реакция от наша страна.
Офисът ни на Терминал 2, Зала Пристигащи работи денонощно и обслужва само клиенти, пристигащи с полет. Ако кацате на Терминал 1, ще Ви очакваме в зала Пристигащи с табелка с фирменото ни лого, след което с наш брандиран шатъл бус безплатно ще бъдете трансферирани до централния ни офис до летище София за попълване на договора и получаване на автомобила.
Да, но потвърдена резервация може да бъде отказана/променена до 72 часа преди началото на наемния период, без начисляване на такси. При отказ/промяна на резервацията по-малко от 72 часа преди началото на наемния период, клиентът дължи неустойка в размер на 15% от стойността на резервацията, но не по-малко от един наемен ден, както и стойността на таксата за доставка при отказ/промяна на резервацията, по-малко от 24 часа преди началото на наемния период. В неустойката не се включват допълнителните услуги включени в резервацията.
Служителите ни следят разписанията на самолетите, но Вие трябва да ни информирате предварително за промяната.

При получаване на автомобила

Необходимите документи са: валидна шофьорска книжка, паспорт или лична карта, физическа дебитна/кредитна карта (Visa или Mastercard) за депозит на името на шофьора, както трябва да знаете и ПИН-кода си.
Ще попълните договор за наем, като Вие ще получите копие от него. Необходимо е да заплатите пълната сума за наема и допълнителните екстри, ако има такива. Желателно е да добавите такса Top Protection - “Освобождаване от отговорност” към резервацията си, за Ваше спокойствие по време на целия наем. Може да бъде направена и пълна предплата преди началото на наема. Ще Ви бъде авторизиран депозит от дебитната/кредитната карта (разблокира се след края на наема). Ще се огледа автомобила за щети. При наличие на драскотини или други щети ще бъдат отбелязани в Приемо-предавателен протокол при отдаване на автомобила.
Депозитът е определена сума пари, която се задържа при отдаване на автомобила. Парите остават блокирани на Вашата карта до края на наемния период, като те служат за залог с цел покриване на разходите за ремонт при евентуална щета или инцидент с автомобила. Ако всичко с автомобила е наред и се върне в състоянието, в което е бил отдаден, сумата за депозита се разблокира в пълният му размер. Не важи в случай на върнат автомобил с липсващо гориво/ел. енергия, закъснение, мръсен автомобил и др. В случай на закупена такса “Освобождаване от отговорност” - Top Protection и наличие на протокол или удостоверение за събитието и постъпило обаждане към националният ни номер 0700 890 050, депозита Ви ще бъде възстановен в пълен размер, ако сте спазили общите условия по договора ни.
Ако клиентът закъснее с връщането на автомобила си, ще му бъде начислена такса. При закъснение за връщане на автомобила след изтичане на договора за наем, клиентът се таксува както следва: до 1 час – 1/2 наемен ден; от 1 до 4 часа – един наемен ден; от 4 до 24 часа – 2 наемни ден, над 24 часа – всеки следващ ден в двоен размер.
Не, абсолютно забранено е да се пуши в автомобила. При установено пушене се прилага такса.
Не, абсолютно е забранено да се превозват животни в автомобила. При установено такова нарушение се прилага такса.

По време на наема

При наемането на автомобила, Наемателят е длъжен да остави депозит с дебитна или кредитна карта (Visa или Mastercard), издадена на негово име. Банковата карта трябва да е с валидност минимум до края на наема. Депозитът е със срок на валидност от 25 дни след началото на наема. Ако наема е с продължителност над 25 дни, клиента трябва да посети най-близкия офис на фирмата преди 25-тия ден, за да остави нов депозит за автомобила.
При инцидент задължително се обадете на контактния телефон, посочен в договора за наем, както и на телефон 112, за да информирате компетентните органи (Полицията).
Смяната на гума се извършва от наемателя.
За щета по гуми и шаси, може да бъдете таксувани допълнително. Ако имате такса Освобождаване от отговорност - "Top Protection" или “Tire and Glass Cover”, няма да Ви бъде начислена допълнителна такса. Тя се сключва срещу допълнително заплащане по желание на клиента и го освобождава от отговорност, в случай на щети по гуми, джанти, предно стъкло и шаси.
Трябва да ни информирате предварително, че искате да удължите наема. Заплащането за продължението се прави в пълен размер до 24 часа от направата на продължението, но не по-късно от часа на изтичане на първоначалния договор. В случай на невъзможност да бъде продължен наемът на конкретния автомобил, поради влизането му в нов наем, ще ви предложим алтернативен.
Ако наема е с продължителност над 25 дни, клиента трябва да посети най-близкия офис на фирмата преди 25-тия ден, за да остави нов депозит за автомобила.
При наем на автомобил с пълномощно за излизане в чужбина по-дълъг от 25 дни, клиентът трябва да заплати още веднъж таксата за пълномощното в пълен размер и да получи нови документи за излизането в чужбина.
Цената за целия Ви наем се прекалкулира по стандартна ценова листа за използвания период + неустойка в размер на 3 наемни дни.
Трябва веднага да сигнализирате за това. Таксите за изгубени документи и изгубени ключове може да намерите в официалния ценоразпис на фирмата тук.

При връщане на колата

Това е възможно, само след изрично съгласие на двете страни. Фирмената политика задължава при връщане на автомобила, той да бъде прегледан за щети и липса на гориво. Липсата на ключове или документи подлежи на допълнителна такса.
Автомобилът трябва да бъде върнат с чист интериор и е желателно да бъде измит външно. За мръсен интериор, пясък в купето и багажника, петна по тапицерията се прилага такса.

След като наемът е приключил

В деня на получаване на автомобила, сумата за депозита се блокира /авторизира/ по Вашата дебитна/кредитна карта, а след това се разблокира /анулиране на авторизацията/ веднага щом колата е проверена при връщането й.
При получаването на бележка за анулирането на авторизация, Топ Рент А Кар няма претенции към сумата. В случай че имате въпроси, е необходимо да се обърнете към обслужващата Ви банка.
Ако по време на наем е било установено нарушение на ЗДвП, и сме получили електронен фиш, ще получите имейл от Top Rent A Car с подробно обяснение на стъпките, които се предприемат за да платите фиша за нарушението. Прилага се административна такса за обработка на документите.

MyTop програма за редовни клиенти

При резервиране на автомобил онлайн, Вие получавате потребителско име и парола за персоналния Ви акаунт (MyTop). Можете да създадете Вашия акаунт тук.
MyTop Ви позволява да:
1. Трупате персонална отстъпка с всяка следваща резервация.
2. Прегледате историята на резервациите Ви.
3. Прегледате и принтирате ваучерa си.
4. Заявите промени по резервациите си.
В рамките на 1 работен ден след като направите резервация, ще получите потвърждение от Отдел Резервации и статуса на резервацията във Вашия акаунт ще се промени от Изчакване на Потвърдена. След което, ще може да видите и принтирате своя ваучер.
Резервационният ваучер дава пълна информация за резервираните услуги. Всеки ваучер има пореден номер и данни за клиента.
1. Влезте в MyTop профила си.
2. Изберете резервацията, която искате да промените и натиснете бутона "Промени".
3. Опишете промените в полето за коментар.
4. Натиснете бутона „Изпрати”. До 24 часа ще получите отговор по E-mail.
1. Влезте в MyTop профила си.
2. Изберете резервацията, която искате да анулирате и натиснете бутона "Анулиране".
3. Опишете причината за анулирането в полето за коментар.
4. Натиснете бутона „Изпрати”.
1. Влезте в MyTop профила си.
2. Изберете „Настройки”.
3. Попълнете полетата „Настояща парола”, „Нова парола” и „Повторете”.
4. Натиснете бутона „Запази”.
Отстъпката с промо код се начислява независимо от персоналната Ви MyTop отстъпка за редовен клиент и онлайн отстъпката в сайта. Така натрупаната отстъпка може да достигне 40%!
Ако забележите несъответствие между броя на резервациите показани в профила Ви, и действителния брой направени резервации, моля свържете се с нас.