Потребителите на туристически услуги са по-предпазливи, разумни и внимателни в избора си. Хората търсят „сделка“ и искат да видят, че им се дава отстъпка в цената. В момента цената е най-важното нещо за клиента. Такива изводи си направиха професионалстите на проключилото в Лондон международно туристическо изложение World Travel Market (WTM), цитирани от pari.bg.
Представители и участници
Представителите на общо 15-те български компании и 2 общини, които участваха на WTM, в повечето случаи имаха предварително уговорени срещи и не се оплакаха от липса на интерес. Коментарите на британски туроператори и местни журналисти обаче бяха, че страната ни не е много позната и има нужда от повече реклама. Според тях основният плюс на България са ниските цени на фона на други дестинации. Всъщност страната ни вече на няколко пъти през последните месеци се представя като добър вариант за почивка в британски туристически издания, но това едва ли е достатъчно, за да привлече по-масов интерес.
Преките конкуренти на България на Балканския полуостров като Гърция и Турция имаха традиционно рекламно присъствие не само по време на WTM, но и в самия Лондон. Тази година дори Румъния бе закупила спонсорски пакет за WTM и името на страната се появи на торбичките с пресинформация, а северната ни съседка е основен конкурент на България в Югоизточна Европа по отношение на зимната ски ваканция.
Гърците споделиха, че са брандирали около 2 хил. телефонни кабини в Лондон и дори са организирали събитие в Бирмингам – представяне на гръцки плаж. През следващата година южната ни съседка ще се рекламира със слогана „Шедьовър, който можеш да си позволиш“, като ще разчита много на новия музей на Акропола. Турция по традиция също е предпочитана дестинация за британците, тъй като страната не е част от еврозоната и британците получават повече срещу парите си. Южната ни съседка ще разчита на силен интерес и заради факта, че Истанбул е обявен за културна столица на 2010 г., като за промотирането на града са заделени близо половин милион долара.
Пълното възстановяване на туристическата индустрия, до нивото й от 2008 г., може да се очаква едва след 3-4 години, но още през 2010 г. резултатите ще започнат да се подобряват. Това показва прогнозата на Euromonitor International, която бе представена на световното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон.
Top Rent A Car също посети изложението в английската столица. Ето и снимки на от там: